11 november 2015 - Reisverslag uit Jaipur, India van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu 11 november 2015 - Reisverslag uit Jaipur, India van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu

11 november 2015

Door: Silvy

Blijf op de hoogte en volg Silvy

13 November 2015 | India, Jaipur

Yeaah gisteren dan eindelijk mn eerste wijntje gehad, minder lekker dan ik gehoopt had (droge wijn ipv zoete) maar ik heb er zeker van genoten. Heerlijk geslapen vannacht dus weer helemaal fit voor een nieuwe dag. Vandaag is Divali (feestdag), dit wordt vanavond gevierd met veel (kerst) verlichting en met vuurwerk. Ik heb gevraagd om een wensballon en Prahlad (reisleider) gaat zijn best voor ons doen.. Er was ook gevraagd of we graag een Bollywood-film wilde zien, ja natuurlijk wil je dat zien als je in India bent. Helaas zijn alle kaarten uitverkocht, misschien hebben we vd week nog geluk!
Vandaag een lange busdag om van Agra naar Jaipur te rijden. We hebben 250 km gereden in 5 uur, je kan nagaan hoe goed de wegen waren ;-) In de ochtend een tussenstop gemaakt om Fatepur Sikiri (een verlaten keizerstad) te bekijken. Misschien nu al verwend, ik vond het mooi maar niet fantastisch. Er wordt veel gebedeld, met name door mannen en kleine kinderen. Oogcontact maken betekent haast al dat ze je blijven volgen. Na een kleine 2 uur weer terug naar de bus. Wederom vertelt Prahlad weer het eea in de bus ter achtergrondinformatie, veel interessante weetjes over de Indiase cultuur. Als we bij het hotel aankomen worden we verwelkomt met een drankje, een armbandje en iedereen krijgt een rode stip op zn voorhoofd (Ja, natuurlijk zijn daar ook foto's van gemaakt)
En ook dit jaar weten de muggen me weer goed te vinden, ik krab me een ongeluk!