12 november 2015 - Reisverslag uit Jaipur, India van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu 12 november 2015 - Reisverslag uit Jaipur, India van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu

12 november 2015

Door: Silvy

Blijf op de hoogte en volg Silvy

13 November 2015 | India, Jaipur

Woww wat een spektakel was de start van Divali. Allereerst wordt er gebeden volgens traditie, de familie waar we nu verblijven is de hele middag druk met de voorbereidingen. Alle vrouwen dragen hier een , er wordt ons aangeboden er ook een te dragen. Natuurlijk willen wij dat, dus de lokale vrouwen kleden ons aan. Na een paar foto's gemaakt te hebben toch maar weer uit gedaan, het is totaal niet praktisch!
Divali wordt gevierd met veel lichtjes dus we helpen de familie om het hele huis te versieren aan de buitenkant met een soort waxinelichtjes. Daarna is het tijd voor vuurwerk en de wensballonnen. Veiligheid kennen ze hier niet en het lijkt erop dat het afgekeurde vuurwerk uit NL wordt afgestoken in India. Volop vuurwerk, dus het doet me denken aan Oud&Nieuw. Een paar minuten naar huis gebeld, gewoon om even de stem van papa en mama te horen. Ik was helemaal gelukkig met de wensballon, super leuk! Door al het vuurwerk verwachtte ik niet goed te kunnen slapen, maar dat viel alles mee.
Vanmorgen met de hele groep naar het Amber Fort. Vanaf de buitenkant is het al super mooi, maar van binnen is het schitterend. Veel verschillende vertrekken waar verschillende stijlen te zien zijn met talloze details. Daarna worden we in de stad afgezet en hebben we de middag voor ons zelf. Door de chaos en drukte kost alles veel energie. Iedereen kijkt ons aan en de winkeliers zien meteen dat we uit Nederland komen. Na veel indrukken te hebben opgedaan besluiten we met zn 3en terug te gaan naar het hotel. De tuktuk is snel geregeld! Wat een avontuur om op die manier deel te nemen aan het verkeer. Het gaat snel en totaal niet gestructureerd. Uiteindelijk hebben we bijna een half uur gereden, 5 x moeten stoppen om de weg te vragen aan andere chauffeurs (het kaartje van het hotel was schijnbaar niet genoeg) en 100 roepie (€1,45) verder, gearriveerd bij het hotel. We hebben al 2 dagen geen Wifi dus de verslagen volgen later. Nu tijd om te gaan eten!